Demo Ujian JTX1000 ~ Memang POWER Beb!!!

JTX1000 Gold ~ Performance Like No Other





Jet Turbo eXtreme - JTX1000 Gold ( NEW ) " World's Best Lubricant "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

-> -Diperkuatkan dengan Agen Penahan Tekanan dan Agen Pencegah Geseran untuk Mencapai Perbatuan 10,000km atau lebih Serendah 10,000km Servis.-> Untuk Enjin Petrol, Disel, NGV, Turbo, Supercharge, N.A.-> Untuk Semua Jenis Enjin Termasuk Motorsikal, Lori, Boat & Mesin.-> SUPERBRANDS.-> EP/AW, Extreme Pressure & Anti-Wear.-> API, SAE, ACEA, CUMMINS, GLOBAL DHD & VOLVO VDS-3.

HANYA MINYAK PELINCIR JTX1000 GOLD.
--------------------------------------------------
-> Enjin Lebih Senyap.
-> Enjin Kurang Bergegar.
-> Enjin Lebih Lembut Bila Memecut.
-> Enjin Lebih BERSIH.
-> Anti-Karat.
-> Sludge / Daki Enjin TIDAK Terbentuk.
-> Suhu Enjin Lebih Terkawal.
-> Komponen Enjin Lebih Tahan Lama.
-> Jimat Bahan Bakar.
-> Kurang Asap Hitam.
-> Kurang Kos Penyelenggaraan.
-> TERBAIK untuk Pengguna yang Banyak Bergerak dan Juga yang Banyak Berjalan Jauh.

Bagi JTX1000 Gold, Lapisan Pelindung Khas iaitu Tribologi Clear Film (TCF) dan Extreme Pressure (EP) yang diformulasikan Bagi Melindungi Setiap Permukaan yang Berpotensi Kepada Geseran dan Mampu Bekerja Walaupun Enjin Kehilangan Minyak Pelincir Akibat Kebocoran yang Tidak Disedari.

KENAPA LEBIH KUASA ?
Minyak JTX Mengandungi EP-Tekanan Lampau, AW-Tiada Kehausan yg Menyebabkan Enjin Jadi Lebih Ringan, Memudahkan Kelancaran KUASA TUJAHAN.

KENAPA LEBIH KUALITI ?
Terdapat Anti Sludge, Anti Rusty & Anti Oxide Membantu Membersihkan Komponen, Menyebabkan Engin Lebih Bersih, Pembakaran Lengkap, Mengurangkan Asap, Enjin akan Lebih Sejuk, Ini Menyebabkan Enjin Lebih Sihat dan Mendapat Jangka Hayat Lebih Panjang.

KENAPA LEBIH JIMAT ?
Harga yg SANGAT MURAH Jika dibandingkan dgn Minyak Fully Sintetik yg Terkenal di Pasaran. Lebih KM mencecah 10,000KM. Kebiasaan Servis pada 12,000KM atau Lebih.


KANDUNGAN : 4 Liter & 1 Liter

Harga :   
                 Harga Pelanggan / Customer
                 1.  Jtx1000 Gold 4 Liter   =  RM 185
                 2.  Jtx1000 Gold 1 Liter   =  RM 48

                ** Harga Ahli / Member
                 1.  Jtx1000 Gold 4 Liter   =  RM 155
                 2.  Jtx1000 Gold 1 Liter   =  RM 41

                ** Pendaftaran ahli/agen RM50 sahaja


Untuk maklumat lanjut
CALL/WHATSAPP/SMS
zaid : 0136940500



JTX1000 Jimat dan Terbukti Berkualiti

Assalam kawan2 dan pengunjung yang nak tahu tentang minyak enjin yang ambe ( saya ) duk sharekan ni...

Ramai yang sms, ada yg tepon, ada yg pm fb tanya macam2 tentang minyak jtx1000 nih, tu sebab ambe buat webblog nih, senang korang nak baca n cari jawapan terhadap soalan yg duk berligar kat minda masing2.. 

Yang ambe heran sikit nya, selama nih korang gi sebis minyak enjin kat kedai-kedai, takdok pulak tanya macam2 kat pomen tu tentang minyak enjin yg diorang duk masukkan ke dalam enjin keta korang,... alahaiii...

Tapi takpo, yang mana ambe buleh tolong bgtau, ambe bgtau.. ( niaga nak kena jujur bohh )..

Rata2 yg tanya, ' tak mahal ke minyak ni bang ' , ' mahal la bang minyak jtx nih ',..

Ambe tersenyum jer... sbb bagi ambo diorang tak berapa paham lagi bab pengurusan duit ni kut... ( jgn mare aarrr.. hehehe )..

Ni ambe tunjuk perbezaannya...


Tengok kat tempoh penukaran ( milage) pun dah ok kan, minyak biasa korang tukar setiap 5000km kos dah makan belanja RM120, makanya 2 kali tukar (10000km) dah belanja rm240, tetapi ngan JTX1000 korang tukar setiap 10000km atau lebih (ada yang sampai 18000km) baru RM200 ( tu pun dah campur duit oil filter ngn upah pomen ) ... JIMAT  dah tu bohhh, siap protet enjin laghi tuhh....


Cuba congak, jika korang isi minyak petrol RM100 dan dapat jimat 30% jer, maknanya korang dah jimat RM30, mungkin seminggu, makanya

 RM30 x 4 minggu ( 1 bulan ) x 12 bulan = RM1440 

Tgk, dah jimat RM1440 setahun, tu belum campur jimat sebis enjin lagi... RM 1440 tu dah boleh buat bayar roadtax ngn insurans dah tu bang... 

Dan sebenarnya, bagi ambe, sebab utama ambe guna minyak ni dan sebabnya juga ambe berani berkongsi dan jadi usahawan minyak jtx1000 ni kerana ambe dah rasa n tengok demo minyak ni depan mata ambe sdiri, ( video demo dah ambe uploadkan, tgk la dulu )





Dan dah ramai yang guna minyak enjin jtx1000 ni,, boleh tgk kat fanpages juga.. 

















Apa yang korang tunggu lagi ....!!!

call sekarang....

zaid - 013.6940500

rosdy @ cikgu dee klate - 010.5725375


*** Pengedar seluruh malaysia diperlukan

( kalu nak jimat lagi, jom jadi member.. hehehe )




Tips Penjagaan Enjin


Minyak Enjin : Apa Yang Harus Diketahui


Ramai diantara kita suka memandu. Tetapi tidak ramai pula yang mengambil berat dalam memilih minyak pelincir bagi keretanya. Sedangkan, jika anda merenung sejenak, enjin ialah jantung kereta dan ia hanya dapat memberikan prestasi dan ketahanan yang anda harapkan sekiranya dijaga dengan baik. Faktor utama dalam menjaga enjin supaya ia sentiasa elok ialah pemilihan minyak enjin yang bermutu. Hanya minyak yang bermutu dapat membantu anda mencapai itu semua.

Keadaan sludge/kotoran pada enjin kenderaan yang menggunakan minyak enjin kurang berkualiti

Keadaan enjin kenderaan yang menggunakan minyak enjin jtx1000

Pelinciran yang kerap:

Minyak pelincir mengalir turun ke takungan dibahagian bawah enjin apabila kereta tidak digunakan pada sebelah malam. Penurunan suhu juga akan menebalkan minyak itu. Ini bermakna minyak perlulah menjadi cukup cair untuk mengalir ke bebola (bearings) sebaik sahaja enjin dihidupkan pada waktu pagi. Tetapi, apabila suhu enjin meningkat kerana kereta laju, minyak pelincir mestilah cukup kukuh untuk menjadikan dirinya sebagai selaput untuk melindungi karburetor, tuil injap, lengan hayun dan hujung injap. Anda memerlukan minyak pelincir yang seimbang dan mempunyai campuran bergetah yang betul untuk menjaga pelinciran enjin dalam keadaan yang terlampau panas dan sejuk. Jtx1000 ialah minyak yang dicipta khusus untuk mempastikan pelinciran berlaku cepat apabila enjin dihidupkan daripada keadaan yang sejuk atau ketika suhu tinggi kerana perjalanan yang jauh atau kerana perjalanan dibandar yang tidak menentu kelajuannya.

Perlindungan daripada asid yang menghakis:

Wap dan gas dihasilkan apabila petrol atau bahanapi membakar. Apabila enjin yang panas menjadi sejuk, sebahagian dari wap itu menjadi tebal dan campur dengan gas untuk menjadi asid yang menghakis disekeliling lingkaran (enjin), selinder, dan omboh. Ini mengakibatkan bahagian-bahagian itu terhakis atau berkarat. Kejadian ini bagaimanapun dapat dikurangkan sekiranya ada pelinciran yang kerap.

Menjaga kebersihan enjin selalu:

Pembakaran petrol atau bahanapi juga menghasilkan enapan jelaga dan karbon. Minyak pelincir yang baik akan mengapungkan bahan-bahan sampingan itu supaya tidak terkumpul ditepi-tepi ruang pembakaran sehingga menganggu penyalaan enjin, perjalanan yang menyulitkan dan akhirnya kehilangan kuasa.
Apabila minyak enjin kereta anda ditukar pada lain kali, harap perhatikan warna minyak enjin yang ditukarkan dari ruang bawah enjin. Minyak pelincir yang baik akan mengalir keluar dari enjin dengan warna hitam legam kerana ia mengandungi partikel yang dilekangkan dari tepi-tepi ruang pembakaran dan yang akan dikeluarkan dari enjin apabila minyak enjin ditukar.
Sekiranya minyak pelincir yang mengalir keluar dari enjin itu bersih, ini bermakna kotoran sudah tertinggal didalam enjin. Selepas suatu tempoh yang panjang, bahan-bahan yang tertinggal itu akan menghakis bahagian enjin.
Apabila ini berlaku, mintalah mekanik anda supaya memasukkan  Jtx1000 kedalam enjin. Kemudian anda saksikan warnanya apabila ditukar nanti. Anda akan mendapati warnanya hitam kerana minyak itu dapat membersihkan bahagian-bahagian yang dilekati bahan-bahan berkenaan. Pembersihan ini hanya dapat dilakukan oleh minyak yang bermutu.


JOM PILIH MINYAK ENJIN YANG BERKUALITI UNTUK PENJIMATAN WANG KITA DARI MENANGGUNG DERITA DI KEMUDIAN HARI.....




Kereta anda !!!! Anda yang bayar setiap bulan !!!


Anda berhak menentukan minyak yang berkualiti di guna oleh enjin kereta anda !!!! 




Apa yang anda tunggu lagi ....!!!

call sekarang....

zaid - 013.6940500

rosdy @ cikgu dee klate - 010.5725375


*** Pengedar seluruh malaysia diperlukan

JTX1000 Minyak Pelincir Bertaraf Dunia ~ Anda Patut Guna


JTX Jet Turbo Extreme 1000!! Satu jenama minyak pelincir yang terbaik di dunia! Ia terbukti melancarkan pergerakan enjin. Rasai perbezaan PERFORMANCE kenderaan anda!! JTX 1000 dilengkapi spesifikasi yang mampu menanggung beban pemanduan yang extreme seperti pemanduan jarak jauh, memecut laju...Penjimatan perbelanjaan penyelenggaraan kenderaan anda, bagaimana? Hanya PENGGUNA BIJAK dapat manfaatnya...Maka jadilah pengguna bijak...mengapa perlu berbelanja lebih? Dengan JTX 1000 dan JTX 5000 anda akan mendapat manfaatnya...

Satu-satunya minyak enjin yang sukar disarankan oeh pomen kerana enjin kereta sukar untuk rosak, maka kereta anda akan susah masuk workshop.  Oleh itu pomen payah nak cari makan.. ^-^

Teknoogi Tribology yang dapat mengurangkan geseran diantara besi sehingga 99%

SAE 15W/ 50
JTX 1000 Specification:
ACEA: A2, A3, B3,B4, E3, E5.
API : Exceed SL, CI4.
CUMMINS: CES 20077/20078
GLOBAL: DHD-1, VOLVO VDS-3

GANDAKAN NILAI TAMBAH (ADDED VALUE) KEPADA KENDERAAN ANDA.

Enjin mempunyai daya torque/kilasan maksimum purata 110Nm.. namun JTX1000 & JTX5000 mampu menampung daya touque sehingga 300++Nm.  Tahukah anda EO ( Enjin Oil ) jenama biasa dipasaran yang kita guna hanya mampu menampung 30Nm sahaja.  


Adakah kenderaan under warranty diberi EO yang bersesuaian dengan enjin..  


PERNAH KITA AMBIL TAHU ???



Ciri-Ciri Minyak Pelincir JTX Jet Turbo Extreme 1000:


JTX 1000 adalah minyak pelincir terbaik untuk kereta, SUV, MPV, 4x4, motorsikal berkuasa tinggi dan lain-lain lagi yang menggunakan bahan bakar diesel, petrol dan NGV.


  1. Menjimatkan Petrol sehingga 10%-20%
  2. Meningkatkan kuasa enjin 20%-30%
  3. Memanjangkan jangka hayat enjin
  4. Tahan tekanan lampau & menangkis hakisan pada enjin
  5. Membolehkan pergerakan enjin yang lebih stabil & senyap
  6. Penukaran minyak dengan jarak min. 10,000 kilometer
  7. Menghakis bahan-bahan berasid yang terbentuk pada permukaan keluli dalam enjin
  8. Mengurangkan & mencegah tompokan kotoran minyak
  9. Mengekalkan pelinciran terbaik bagi permukaan keluli yang bersentuhan.


       
 
   

 

 


  
 

 






Terbukti dan diakui oleh para pengguna tegar
JTX 1000











Rasulullah s.a.w bersabda :
"Peniaga yg amanah,yg jujur,yg muslim,kelak akan dibangkitkan dengan para syuhada (org2 yg mati syahid)." -riwayat Al-Hakim

(Putrajaya,Bangi, Kajang, Hulu Langat, Serdang, Dengkil, Sepang, Puchong, Shah Alam, Klang, Sg. Besi atau sewaktu dengannya. Penghantaran adalah PERCUMA )


JTX Jet Turbo Extreme 1000 dengan siri 15W-50 

dibotolkan dalam 4 liter.


FUNGSI-FUNGSI  HEBAT LAIN:
  • Jika minyak hitam kereta kering, fungsi Tribology dapat mengelakkan enjin kereta daripada jem.Untuk percubaan guna minyak enjin JTX 1000 sepenuhnya, hidupkan enjin kenderaan dalam 20 minit, kemudian keluarkan kesemua minyak JTX 1000 yang didalam enjin, kenderaan anda dapat bergerak lebih 50km walaupun tanpa minyak hitam kereta. Hanya untuk mereka yang confident.
  • Menjimatkan penggunaan petrol sehingga 10% - 20%. Bermakna setiap perbelanjan RM100 petrol, anda boleh jimat hampir RM10-RM20  kos petrol. Ujian dilakukan dalam kelajuan yang  konsistan.
  • Tambah power. Sangat membantu kepada kaki drift dengan kaki lumba.  Meningkatkan power enjin sehingga 20% ke 30%. Kesan ketara bila anda tekan minyak kenderaan, enjin tidak sebu,terus pergi dan pergi, cuma berani dengan tidak jer.
  • Jika perjalanan anda terpaksa mengharungi kawasan banjir, anda tak perlu risau jika enjin kenderaan anda masuk air kerana JTX 1000 boleh menyelamatkan enjin daripada jem.  Selamat.. tak perlu overhaul enjin. Minyak hitam biasa jika campur air, enjin boleh jem.

What is SL?
For gasoline engine, 2004 and older automotive engines.

What is CI-4?
For diesel engine and introduced in 2002. For high-speed, four-stroke engines designed to meet 2004 exhaust emission standards implemented in 2002. CI-4 oils are formulated to sustain engine durability where exhaust gas recirculation (EGR) is used and are intended for use with diesel fuels ranging in sulfur content up to 0.5% weight. Can be used in place of CD, CE, CF-4, CG-4, and CH-4 oils. Some CI-4 oils may also qualify for the CI-4 PLUS designation.


15W = Tahap minimum kelikatan (viscosity) minyak sebelum enjin dihidupkan. Ia juga dipengaruhi oleh suhu persekitaranDalam keadaan suhu di Malaysia, pada tahap 15W sudah mencukupi.

50 = Tahap maksimum kelikatan 
(viscosityminyak ketika enjin beroperasi sepenuhnya atau pada suhu 100°C (grad pada suhu ketika ujian kelikatan minyak).

Untuk makluman, nilai viscosity kurang drpd 10W adalah tidak sesuai untuk cuaca di Malaysia..10W hingga 0W hanya sesuai untuk negara beriklim sejuk..

Gambarajah di bawah hanya menunjukkan secara kasar kaitan antara grad minyak dan suhu.


                             


Apa beza 10W - 40 dengan 15W - 40..?
Ketika enjin beroperasi sepenuhnya kelikatan minyak 10W - 40dan 15W - 40 adalah sama. Perbezaan hanya pada ketika enjin mula dihidupkan atau berkeadaan sejuk. 10W lebih effisen berbanding 15W jika suhu lebih sejuk dan sesuai untuk enjin mula beroperasi Pada suhu tersebut.
Umumnya 15W adalah memadai bagi keadaan cuaca di Malaysia melainkan anda menyimpan kenderaan anda di dalam peti sejuk.


Demonstrasi Ujian Geseran (Friction Test)
Bagi membuktikan dakwaan kami, amat lah berbesar hati kami sekiranya kamidapat datang ke tempat anda bagi membuat Friction Test ini dan anda lihat sendiri perbezaan antara 
JTX Jet Turbo Extreme 1000 dengan minyak enjin yang ada di pasaran.

DYNO Dynamic Test.
Bagi membuktikan keupayaan dan kualiti JTX Jet Turbo Extreme 1000 setanding deng
ada dipasaran.






















Tidak kisah apa jenis enjin yang anda pakai....
Tidak 
kira kenderaan apa yang anda gunakan.....
Kecil,besar,baru @ lama....Made in Malaysia @ Luar Negara....
Anda memerlukan Jet Turbo Extreme 1000 untuk enjin kereta anda.....
Jika 
anda makan makanan yang enak dan berkhasiat begitu juga yang diperlukan oleh enjin kereta anda.
Inilah makanan enjin kereta anda.....Anda akan berpuas hati dengan pelincir kereta yang terbaik.
Hebat enjin hebatlah anda kerana memilih yang terbaik.....

Ahli Tribologi sedang membangunkan minyak pelincir yang lebih baik dan menjanjikan untuk peningkatkan kecekapan bahan bakar kereta dan mengurangkan kesan gas rumah hijau.


Minyak pelincir amat penting dalam kehidupan moden. Enjin kereta dan gearbox berjalan lancar dengan minyak canggih dan berkualiti. Minyak pelincir adalah cecair yang luar biasa. Anehnya, salah satu kekuatan pendorong utama di sebalik pembangunan minyak pelincir adalah persekitaran. Kenderaan moden menghasilkan jauh lebih sedikit pencemaran berbanding kenderaan keluaran tahun 1960an.


APAKAH ITU MINYAK PELINCIR?

Minyak pelincir memainkan tiga peranan utama:
i. mengawal geseran dan lusuh pada enjin,
ii. melindungi enjin daripada berkarat,
iii. menyejukkan piston, dan


Sebanyak 75%-95% dari pelincir enjin khas adalah terdiri dari base minyak mineral yang dihasilkan terus dari loji penapisan minyak. Minyak ini secara semulajadi mengandungi rantaian atau cabang molekul hidrokarbon-hidrokarbon dengan gelang aromatik atau rantaian ini boleh dihasilkan melalui proses kimia.

Minyak pelincir terdiri daripada aditif yang digunakan untuk meningkatkan prestasi. Biasanya ini termasuk aditif:
i. antiwear,
ii. penghalang karatan,
iii. antioksidan,
iv. detergen,
v. pengurai enapan,
vi. aditif antifoam dan
vii.polimer molekul-molekul besar yang dikenali sebagai pengubah kelikatan (viscosity modifiers), yang diformulakan untuk meningkatkan variasi kelikatan pelincir dengan pada suhu yang berbeza.

>> di uji dalam air <<

Keajaiban JTX1000 : 


molekul2 minyak jtx-1000 melekat seperti magnet walaupun berada di dalam air..



Kelikatan adalah sifat fizikal yang paling penting pada minyak pelincir. Pada suhu yang pelbagai, kadar geseran (shear rate) dan tekanan yang tinggi menentukan prestasi minyak pelincir di dalam enjin. Minyak pelincir juga harus tahan terhadap pengoksidaan, juga mampu membentuk lapisan pelindung untuk mengatasi kehausan pada enjin.

Lapisan pelindung yang menyaluti permukaan di antara dua permukaan logam yang bergerak diukur oleh kelikatan dinamik (Dinamic Viscosity), yang diukur dalam unit saat millipascal (mPa.s). Lebih tepat lagi, kelikatan dinamik berkadaran dengan shear stress (daya geseran yang bertindak pada minyak per unit luas).

Bagi JTX 1000, lapisan pelindung khas iaitu Tribologi Clear Film (TCF) dan Extream Pressure (EP) yang diformulasikan bagi melindungi setiap permukaan yang berpotensi kepada geseran dan mampu bekerja walaupun enjin kehilangan minyak pelincir akibat kebocoran yang tidak disedari.

Minyak pelincir terbahagi kepada dua kategori:
i. monograde dan
ii. multigrade

Ianya bergantung kepada perubahan kelikatan dengan suhu. Society of Automotive Engineers (SAE) telah mencipta sebuah sistem terperinci klasifikasi kelikatan.

Sebagai contoh:- multigrade SAE-15W/50. Nombor pertama (15W) merujuk kepada dinamik kelikatan yang diukur pada suhu rendah, angka kedua (50) menggambarkan kinematik kelikatan pada suhu 100 C. Ini bermakna minyak 15W/50 multigrade memberi perlindungan pada suhu yang tinggi dan enjin mudah dihidupkan walaupun pada suhu rendah (suhu terendah di Semenanjung Malaysia adalah 18 darjah celsius- Cameron Highland).

SAE 15W/50 adalah multigrade di mana ia mampu melindung enjin terhadap kehausan (wear) dengan dilengkapi lapisan pelindung yang menyelaputi seluruh permukaan enjin dan mampu bergerak pada suhu enjin ekstrim tinggi. SAE 15W/50 melebihi pematuhan klasifikasi yang ditetapkan oleh API SM, SL, SJ dan SH.

SAE 15W/50 disyorkan terutama untuk enjin yang lebih tua untuk digunakan dalam suhu yang tinggi dan operasi bagi tugas berat seperti trailer, lori dan sebagainya pada kelajuan tinggi atau pemanduan jarak jauh. SAE 15W/50 juga disyorkan pada enjin berprestasi tinggi yang terlibat dalam perlumbaan litar atau rally. Ia amat sesuai bagi enjin berprestasi tinggi kerana bersifat high thermal stability.

Oleh itu gunakanlah JTX 1000 untuk kenderaan anda kerana hanya 


JTX 1000 sahaja yang mampu memberi kepuasan pemanduan dengan penggunaan bahan bakar (petrol, diesel, NGV) yang lebih menjimatkan. Pelindungan pada enjin juga boleh dioptimumkan dan memberi kesan penjimatan dari segi kos penyelenggaraan enjin dan memanjangkan jangka hayat enjin dengan lebih lama...



Rujukan: search SAE 15W/50

_________________


RM 170.00 sebotol

4 Liter


serius buyers

call/sms


zaid : 013-6940500




Rosdy : 010 - 5725375